w

Dlaczego pomarańcze są sprzedawane w czerwonych siatkach? Sklepowy trik

Wchodząc do sklepu jesteśmy atakowani z każdej strony chwytami marketingowymi, a to baner z napisem promocja, żółta cenówka czy napis „ostatnie sztuki”. Wszystko by jak najwięcej sprzedać i zachęcić klienta do dalszych zakupów. Czy zastanawiałaś się, dlaczego siatki pomarańczy są zawsze czerwone?

Marketingowcy wiedzą co robić

Nasz mózg jest wyczulony na kolory, jaskrawe barwy wręcz biją po oczach mówiąc „WEŹ MNIE!”. Podobnie reagujemy na kolor czerwony, ma on za zadanie przyciągać nasz wzrok, dlatego słowo „Promocja” lub „Zniżka” są koloru czerwonego. Siatki pomarańczy również mają ten kolor, ale poza funkcją przyciągania mają jeszcze jedno ukryte zadanie. Czerwona siateczka sprawia, że kolor owoców jest znacznie żywszy, a co za tym idzie pomarańcze wyglądają na bardziej dojrzałe.

Podobnie mamy w przypadku cytryn, które najczęściej znajdują się w zielonych siatkach, podbijających żółty kolor. Wszystko jest dokładnie zaplanowane i nie ma mowy o przypadkach.

Nomadsoul1/Getty Images

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Najdroższe produkty znajdują się na poziomie twoich oczu, a najtańsze na najniższej półce. Jest to trik działający na osoby, którym nie chce się schylać i szukać zamiennika produktu o wyższej cenie. Pieczywo jest ustawione na końcu sklepu, by klient po drodze został zaciekawiony innymi produktami.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

      Jeden komentarz

        Autor: Ola Zając

        Ola to pasjonatka kulinariów od najmłodszych lat. Od zawsze eksperymentowała w kuchni, tworząc niebanalne połączenia smaków i aromatów. Swoje inspiracje czerpie z kuchni różnych kultur, a w wolnym czasie lubi podróżować po świecie w poszukiwaniu nowych doświadczeń kulinarnych.
        Napisz do Oli