Ten tytuł to nie żart, spożycie alkoholu w Japonii jest tak niskie, że rząd postanowił temu zaradzić. Zorganizowano kontrowersyjny konkurs, by zachęcić jak największą liczbę młodych ludzi, do spożywania napojów wysokoprocentowych.
Cały świat jest przeciwny spożywaniu alkoholu, tymczasem Japonia z braku pieniędzy ze sprzedaży napojów wysokoprocentowych zachęca młodych do kupowania tego produktu. Pomysł jest, lekko mówiąc… zwariowany.
Japońska młodzież deklaruje, że spożywa alkohol bardzo rzadko lub wcale. Dla wielu narodów to wymarzone zjawisko, w końcu bez ustanku mówi się o negatywnych skutkach spożywania alkoholu. Dlaczego więc azjatycki kraj postanowił ogłosić „konkurs” z udziałem tych substancji? Otóż okazuje się, że podatki ze sprzedaży tych produktów są tak niskie, że trzeba zastosować inne środki.

Japonia ogłosiła konkurs na przygotowanie kampanii reklamowej, która miałaby zachęcić obywateli do spożywania alkoholu. Mogą ją przygotować osoby w przedziale wiekowym 20-40 lat, solo lub w grupach jedno/dwuosobowych. Wybrane projekty zostają wdrożone przez Narodową Agencję Podatkową, co będzie świetnym startem dla początkujących marketingowców. Projekty można składać do 10 listopada tego roku.