w

Polski rolnik nie może konkurować z sieciówkami. Ceny na warszawskim bazarze wywołały szum

na warszawskim bazarze
feferoni, Getty Images

Na warszawskim bazarze rozpętała się burza, a wszystkiemu winne są warzywa i owoce, a konkretnie ich ceny. Michał Kołodziejczak, szef i handlarz AgroUnii pokazał paragon z zakupów na hali, a ceny rozsierdziły tłum. Do porównania mamy te same produkty ze sklepu Biedronka — różnica w kwotach jest kolosalna.

Kołodziejczak zrobił skromne zakupy na bazarze, w których znalazły się warzywa oraz paczka jajek, za całość zapłacił 120 złotych!

Sponsorowane
źródło: Twitter Michał Kołodziejczak

— A po ile ta sałata? Jajka po ile? Kapusta? Moment, moment!

komentuje konferencję prasową oburzony mężczyzna

— Tu jest paragon 101 zł plus jajka za 14 zł i sałata.

mówi Michał Kołodziejczak

Po tych słowach tłum zaczął mocno komentować ceny, a na całej Hali aż zawrzało.

Redakcja „Fakt” postanowiła zrobić te same zakupy w sklepie Biedronka. Za pomidory, paprykę, sałatę, ogórki, paczkę jajek i kilka innych produktów zapłacili 78,15 zł. Jak widać, przebitka jest bardzo duża i ceny na warszawskim bazarze nie mogą konkurować z dużą sieciówką.

Sponsorowane
na warszawskim bazarze
warzywa z dyskontu/ fot. fakt.pl

— Ponad połowa produktów żywnościowych, która jest sprzedawana w Polsce konsumentom, powinna pochodzić od naszych rolników. Bezpieczeństwo żywnościowe Polaków jest zagrożone, coraz więcej rodaków nie stać żywność.

komentuje Kołodziejczak

Ceny w dyskontach są o wiele niższe poniżej porównanie niektórych produktów:

  • 1 szt. pora — na bazarze 4 zł, w sieciówce 2,98 zł
  • 1 kg papryki — na bazarze 25 zł, w sieciówce 19,99 zł
  • 1 kg jabłka — na bazarze 4 zł, w sieciówce 3,49 zł

Ceny pomidorów są takie same w obu miejscach, natomiast świeże zioła są droższe w sieciówce niż na hali targowej.

Jak widać polscy rolnicy i handlarze nie mają możliwości konkurować z dużą sieciówką. Ich produkty wypadają znacznie drożej, jednak jest to uwarunkowane wieloma czynnikami i obniżenie cen jest nieosiągalne.

Zobacz także:

Sponsorowane
Google News
Obserwuj coolinarny logo w Google logo News i bądź zawsze na bieżąco!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

      Autor: Ola Zając

      Ola to pasjonatka kulinariów od najmłodszych lat. Od zawsze eksperymentowała w kuchni, tworząc niebanalne połączenia smaków i aromatów. Swoje inspiracje czerpie z kuchni różnych kultur, a w wolnym czasie lubi podróżować po świecie w poszukiwaniu nowych doświadczeń kulinarnych.
      Napisz do Oli