w

Czy „opłata lodówkowa” wejdzie w życie? Jakie zmiany czekają nas tego lata?

opłata lodówkowa
atlasstudio

Co sklep to inne reguły, jednak coraz głośniej słychać stwierdzenie „opłata lodówkowa”, która ma wejść w życie w kolejnych miesiącach. Co oznacza? Otóż sklep będzie proponował dwie ceny, jedna za napoje z lodówki, druga na te z regału.

Wysokie koszty energii załamują właścicieli małych sklepów. Dotychczasowe rachunki na poziomie kilku tysięcy podskoczyły na poziom nawet kilkunastu tysięcy złotych za miesiąc! Aby zminimalizować koszty, szukamy sposobów jak przerzucić je na klientów. Niedawno padł pomysł na „opłatę lodówkową” i podwyższenie ceny schłodzonych napojów. Wynika to z tego, że chłodziarki pobierają sporo energii elektrycznej.

Sponsorowane

Wyższe ceny napojów w sklepach

opłata lodówkowa
lodówka z napojami/ fot. kc0uvb, Getty Images

Właściciele małych przedsiębiorstw myślą o przyszłych miesiącach, gdzie chłodziarki będą działać na pełnych obrotach, gdyż klienci będą chętnie kupować schłodzone napoje. W lecie chłodziarki działają non stop i zużywają nawet 60% energii elektrycznej. Po tegorocznych podwyżkach te kwoty stają się niebotycznie wysokie, a wszystko za sprawą schłodzonych napoi. Według przedsiębiorców jedynym rozwiązaniem będzie wyższa cena za schłodzone napoje. Tyczy się to wszystkich płynów, czyli wody, soków, napojów czy piwa.

Ile będzie wynosić opłata lodówkowa?

opłata lodówkowa
piwo w sklepie/ fot. pixelshot
Sponsorowane

Ta kwestia nie została jeszcze rozstrzygnięta, ale cena waha się między 10 a 30 groszy. Wszystko zależy od pojemności i wielkości butelki. Mimo że ten ruch będzie wymagał od nas wydania większej ilości pieniędzy, jest to poniekąd zrobione, by klienci nie musieli płacić wyższej ceny za wszystkie napoje, nawet je w temperaturze pokojowej.

Kto zdecyduje się na ten ruch?

Duże dyskonty nie będą pobierać opłaty, wyjątkiem stanowią małe sklepiki, gdzie pobór energii z lodówek jest mocniej odczuwalny. Jeśli małe sklepy wprowadzą nowe zasady, markety będą wypadać korzystniej pod tym względem i przyciągną więcej klientów.

Zobacz także te wpisy:

Google News
Obserwuj coolinarny logo w Google logo News i bądź zawsze na bieżąco!
Brak tagów przypisanych do tego postu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Jeden komentarz

      Autor: Ola Zając

      Ola to pasjonatka kulinariów od najmłodszych lat. Od zawsze eksperymentowała w kuchni, tworząc niebanalne połączenia smaków i aromatów. Swoje inspiracje czerpie z kuchni różnych kultur, a w wolnym czasie lubi podróżować po świecie w poszukiwaniu nowych doświadczeń kulinarnych.
      Napisz do Oli