w

Oszustwa, których dopuszczają się restauracje. Nie daj się naciąć!

Oszustwa których dopuszczają się restauracje

Każdy z nas ma ochotę od czasu do czasu wyrwać się od robienia obiadów i zjeść posiłek w restauracji. Wydaje nam się, że restauratorom zależy na naszej obecności, a co za tym idzie, jakość ich usług jest na najwyższym poziomie. Niestety nie wszystko jest takie piękne, jak nam się wydaje. Kucharze i kelnerzy co jakiś czas zdradzają, co tak naprawdę można zobaczyć „od kuchni”wykwintnej restauracji.

Oszustwa w restauracji

Sponsorowane

Często obsługa nie ma możliwości sprzeciwu wobec praktyk danego lokalu. Pewne działania sprawiają, że restauracja wygląda na „zapełnioną”. Kiedy kelner prowadzi nas do stolika, w większości przypadków jest to miejsce najbliżej wejścia, by wchodząc klienci, mieli wrażenie pełnego, a co za tym idzie, często odwiedzanego lokalu. Ponoć przy oknach sadzano bardziej atrakcyjne osoby, które staja się wizytówką lokalu.

Obsługa szybko zabiera talerze po skończony posiłku? Jest to kolejna sztuczka! Goście przy pustym stoliku czują się skrępowani i często domawiają kolejne potrawy, by przedłużyć pobyt w restauracji, lub wręcz przeciwnie, zrobią miejsce dla kolejnych gości.

Składasz zamówienie i kelner pyta, jakie wino podać? Jest to sugestia, by domówić butelkę a nam ciężko odmówić, mimo że nie planowaliśmy tego zakupu.

kelner/ fot. canva

Drinki, napoje czy czysty alkohol są wypełnione po brzegi lodem. Gdyby go usunąć dostajemy pół szklanki coli czy drinka. Alkohol, który zamawiamy, a dostajemy, może być inny. Przykładowo zamiast drogiej whisky dostajemy tę, która jest najtańsza na barze. Cena w takim wypadku nie ulega zmniejszeniu.

Sponsorowane

Jeśli jakiś składnik jest nieświeży, najłatwiej jest go mocno przyprawić i zabić smak. Ktoś się skarży na poziom ostrości, mówi się, że w tym lokalu podaje się danie w taki sposób. Jeśli kelner poleca jakieś danie, może być to związane z kończącą się datą, a co za tym idzie, trzeba je szybko wyprzedać.

restauracja/ fot.canva

O nieuczciwych praktykach w restauracjach można napisać książkę. Rzadko kiedy jakiś lokal przestrzega wszystkich zasad. Jest to związane z oszczędnościami czasu i pieniędzy.

Jeśli widzisz, że obsługa wnosi jedzenie z zewnątrz, powinna zapalić się czerwona lampka. Jeśli w restauracji są pustki, to kolejny znak, by wyjść. Pytaj o dania regionalne, skąd pochodzą składniki i jak je przygotowują. Kto pyta… ten dobrze zje!

Brak tagów przypisanych do tego postu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

      Autor: Ola Zając

      Ola to pasjonatka kulinariów od najmłodszych lat. Od zawsze eksperymentowała w kuchni, tworząc niebanalne połączenia smaków i aromatów. Swoje inspiracje czerpie z kuchni różnych kultur, a w wolnym czasie lubi podróżować po świecie w poszukiwaniu nowych doświadczeń kulinarnych.
      Napisz do Oli